לקות למידה

המודעות לנושא של לקות למידה היא גבוהה, בשל מספר הולך וגובר של בני נוער וגם מבוגרים אשר מאובחנים עם לקות למידה. אם אתה מתמודד עם לקות למידה, להלן המדריך המלא אשר יאפשר לך לסיים את לימודייך בהצלחה – לצד הלקות.

קודם כל, מהי לקות למידה?

לקות למידה היא למעשה בעיה נוירולוגית אשר במסגרתה ישנו קושי ממשי ברכישה של מיומנות. ע"פ הערכות של מומחים, כ 10% מכלל האוכלוסייה מאובחנים על לקות למידה, כאשר בשנים האחרונות ניתן לראות זינוק המספר המאובחנים, בשל מודעות הולכת וגוברת לנושא. למעשה, לא מעט מגלים שהם בעלי לקות למידה בגילאים מבוגרים יותר, בשל המורכבות להתמודדות עם דרישות הלימודים בעת ההגעה למוסדות להשכלה גבוהה. אם עברת אבחון במכון ואכן גילית כי אתה חלק מהסטטיסטיקה, חשוב להבין כי כיום מוסדות הלימודים האקדמיים מאפשרים לסטודנטים אשר מאובחנים לקבל שורה ארוכה של הקלות, וזאת מתוך מטרה כי ניתן יהיה לסיים את הלימודים ולהתגבר על הקשיים הנלווים ללקות.

מהם הקשיים הנלווים ללקות למידה?

גברים ונשים אשר מאובחנים עם לקות למידה מתמודדים עם קשיים בעיקר בתחום של מיומנות הלמידה – שפה, דיבור, כתיבה, ופענוח איטי של מלל. נוסף לכך, חלק מאלו אשר מאובחנים עם לקות למידה מתקשים בביצוע של חישובים מתמטיים, כמו גם רכישה של שפה זרה. חשוב להבין כי אצל כל אדם הלקות מתבטאת בצורה שונה, אולם ניתן בהחלט להתמודד עם הקשיים במהלך מסגרת הלימודים, כפי שנסביר כעת.

לקות למידה

כיצד ניתן להתמודד עם הלקות בזמן הלימודים האקדמיים?

אין ספק כי המעבר למוסד אקדמי הוא מאתגר, בייחוד בעבור מי אשר מאובחן עם לקות למידה. בשנים האחרונות ועם העלייה במודעות החלו מוסדות הלימוד לבצע שינויים בכל הקשור ליחס למאובחנים עם לקות למידה, וזאת מתוך מטרה לספק מעטפת הולמת הנוגעת לקשיים עמם מתמודדים. על כן, מוסדות הלימוד מציעים שורה של הקלות אשר כוללות בין היתר הארכת זמן, שכתוב טקסטים בבחינה, שימוש מורחב במחשבון, חדר ייעודי בו ניתן לבצע את הבחינה וכן אפשרות להשלים את הבחינה דרך מערכת ממוחשבת. נוסף לכך, ברוב מוסדות הלימוד האקדמיים מספקים שירותי תמיכה אשר כוללים הכוונה וייעוץ, מכינות קיץ לפני תחילת שנת הלימודים וכן תמיכה רגשית. לא ניתן להתעלם גם מהפיתוחים הטכנולוגיים אשר במסגרתם ניתן להתמודד עם הלקות, לצורך עזרה בהשלמת משימות ומבחנים במסגרת הלימודים.

מימוש זכויות במסגרת לימודים אקדמיים

על מנת שתוכלו לממש את זכותכם לקבלת הקלות ותמיכה נדרש לפנות לדיקן הסטודנטים, כמו גם לאגודה. יש לקחת בחשבון כי עליכם להציג אבחון החתום ע"י מאבחן מוכר, וזאת בכדי שתוכלו לממש את זכותכם ובהתאם לכך להשלים את הלימודים האקדמיים שלכם – לצד הלקות ומבלי שהיא תשפיע על ההישגים.